kawan² ku... jom follow!!! i folloooooooooooooooowwww!!

SAYANG KAMOO

iklan...

About This Blog

kepada pengintip² @ stalker² yang nak melawat blog aku stakat nak carik bahan GADUH, & BAHAN UMPATAN KORANG ADALAH DILARANG MEMBACA BLOG AKU!!!
AKU TAKKAN HALALKAN SETIAP PERKATAAN YANG KORANG AMEK & SAMPAIKAN KAT ORANG LAIN YANG ADA KAT DALAM BLOG AKU NI..
PESANAN INI ADALAH UNTUK ORANG YANG BERNIAT JAHAT TERHADAP AKU, MAHUPUN AHLI KELUARGANYA, KAWAN²NYA & BOS NYA.. TIDAK KETINGGALAN JUGA ORANG KAMPUNGNYA..

Friday, July 9, 2010

3 tanda kekotoran hati…

3 tanda kekotoran hati…

1. Dengki
Amat cepat dengki dengan kemajuan orang lain. Bukan sekadar cemburu, tapi berusaha menjatuhkan sesiapa saja yang didengki olehnya. Orang sebegini bijak bersandiwara.

2. Tamak
Asyik mahu membolot semua kelebihan yang ada, merasa dia lebih layak mendapat lebih berbanding orang di sekelilingnya
Orang yang tamak tak pernah bersyukur, bahkan mereka merasa nikmat yang ada masih belum cukup. Oleh kerana itu, mereka sentiasa berusaha membolot hak milik orang lain dengan apa cara sekalipun, tak kira dengan walau caranya haram.

3. Banyak Bercakap Seolah-olah Dia Tahu Semua Perkara.
Biasanya orang sebegini mahu dirasakan kehadirannya penting.
Oleh itu, dia akan banyak bercakap, sangat banyak untuk memperlihatkan yang dia tahu banyak perkara dan mahu memberitahu minda orang bahawa dia boleh bercerita pasal apa saja.Tapi, dia tak pernah ambil tahu sama ada apa yang dia ceritakan itu bohong, khabar angin atau fakta.Anda perlu berhati-hati dengan orang sebegini, kerana mereka bijak membuat fitnah dan pandai berlakon. Dia pandai membuat fakta dan biasanya, lebih banyak bercakap daripada bertindak melakukan apa-apa

ppssstt... ita bukanlah pandai sangat dalam bab² agama ni... ita cedok dari sini.... sape² nak leh la copy paste... kite sama² ingat mengingati antara satu sama lain...

2 si cute memberi komen:

[-suziey-] said...

tazkirah jumaat...good info ita..smga kita dijauhkan dr semua gejal2 kekotoran hati ni..

Ena said...

betul tu ita..

memg ada jumpa dah orang cenggitu.. sangat busuk hatinya..

belagak macam pandai mengalahkan menteri.. pd hal.. kijenyerr semua harap kat orang taoi dier yg dapat nama.. tapi bila ada org bgtahu bos, bos pulak tak caya sbb dier pandai berkata2 dan senior.. so memg buang air lior je la nak geram kat dier.. sangat licik org tu.. haihhh!! moga di bukakan hatinya..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

SAYANG KAMOO