kawan² ku... jom follow!!! i folloooooooooooooooowwww!!

SAYANG KAMOO

iklan...

About This Blog

kepada pengintip² @ stalker² yang nak melawat blog aku stakat nak carik bahan GADUH, & BAHAN UMPATAN KORANG ADALAH DILARANG MEMBACA BLOG AKU!!!
AKU TAKKAN HALALKAN SETIAP PERKATAAN YANG KORANG AMEK & SAMPAIKAN KAT ORANG LAIN YANG ADA KAT DALAM BLOG AKU NI..
PESANAN INI ADALAH UNTUK ORANG YANG BERNIAT JAHAT TERHADAP AKU, MAHUPUN AHLI KELUARGANYA, KAWAN²NYA & BOS NYA.. TIDAK KETINGGALAN JUGA ORANG KAMPUNGNYA..

Wednesday, July 21, 2010

alhamdulillah... ayu nak bertaubat...

Kisah pilu ini baru sahaja diceritakan padaku sebentar tadi. Ketahuilah kamu bahawa kisah ini adalah kisah benar... memang benar dan tidak ada yang benar melainkan benar-benar belaka ... cuma ..nama dan wataknya sahaja telah ditukarkan agar tidak menyinggung perasaan mereka-mereka yg terbabit.

Ceritanya adalah berkisar kepada kisah Ayu (Nama sebenarnya Hamdan). Ayu adalah seorang mak nyah ataupun Pondan maupun Ponen bahkan juga suatu masa dulu lebih dikenali sebagai Bapok yang berkerja di sebuah syarikat swasta nama dirahsiakan) di ibu negara sebagai operator compeni menyambut tetamu.

Semasa Ayu mula menjejakkan kakinya di KL, beliau tinggal bersama teman sekampungnya yang bernama Ayob di Hulu Klang. Namun, apabila Hamdan.. oopssss ... Ayu mula menukar selera dan cara hidupnya akibat terlalu taksub dengan gaya kehidupan kota metropolitan yang cukup mencabar lantaran memilih cara pemakainnnya menjadi seorang 'wanita'.

Penampilan baru nya cukup disenangi oleh mata-mata gatal jantan-jantan miang kota raya. Sekali pandang keayuannya memang terserlah ... lengguk langkahnya boleh membuat yang lumpuh pun bangun berlari ... apatah lagi kalau skirt pendek kegemarannya terselak bak tiupan angin ganas kenderaan yang sentiasa mundar mandir ... macam-macam ada ... Pak Abu pun boleh simpan ketayap dalam poket dulu. Keterampilan ini pun kadang-kadang membuatkan Ayob yang memang telah mahir dengan asal usul Ayu pun tak tertahan ... takut-takut ada yang patah hati nanti ...

Demi keselamatan dan menjaga maruah dan nama baik kampong mereka, Ayu telah berpindah keluar dari rumah sewanya ..tak sama line lah braderrrr..

Hari demi hari berlalu dengan pantas ... kehidupan kota raya makin mencabar ... kelibat Ayu sudah lama tidak kelihatan ... kes jenayah makin menjadi-jadi ... rogol, ragut, bunuh secara sengaja, tidak sengaja maupun tanpa disedari, buat dan buang anak. Kadang-kadang tertanya-tanya juga Ayob akan nasib rakan sekampong nya yang telah vogue gitu ...

Di pendekkan cerita yang makin memanjang, satu hari ketika Ayob berada di rumahnya sedang menonton Spongebob tiba -tiba kedengaran satu ketukan di pintu rumahnya. Bila Ayob buka pintu... dilihat didepannya seorang wanita cantik lagi Ayu ... dengan skirt pendeknya..dan rambut ala-ala Rozita Che Wan. Ayu menyapa Ayob. Hampir tak kenal Ayob bahawa didepannya itu sebenarnya akan kawannya si Hamdan ..(Ayu..le) disebabkan ke'Ayu"an. Di panjangkan cerita..Ayu pun masuk ke rumah sambil menangis tersedu-sedu sambil memeluk Ayob. Ayob yang terkedu dan gabrah cepat-cepat menutup pintu kerana takut-takut diintai oleh pasukan 360 TV3 maupun Edisi Siasat NTV7. Kelembutan Ayu membuatkan Ayob berasa sesuatu yang telah mula berdebar ... namun Ayob masih maintain machonya

Ayob : Pasai apa hang dok teriak nie.. .

Ayu : Yob, aku menyesai dah la nie. Aku sebenarnya nak bertaubat.. Aku tak mau dah nak pakai baju seksi-seksi lagi. Aku insaf ... insaf ...TAUBATTTTT ... aku tak mau nama dan gambaq aku keluaq masuk TV ataupun sorat habaq macam dot dot dot tu .... isk isk isk huaaaaaa ... .

Ayob : Baguihla kalu macam tu Dan (nama timangan Hamdan semasa mereka di kampong) Aku pun selalu juga dok doa kut hang balik ke pangkal jalan. Alhamdulillah ...

Ayu : Betoi lah Yob ... hang sorang lah kawan aku dunia dan akhirat ..Mulai minggu depan ... Yob aku akan berazam untuk berubah ... kali ni habis-habisan. Aku akan ... jeng..jeng..jeng ... .. .
... ...
... ...
... ...
... ...
... ...
... ...
... ...
... ...
... ...
... ...
... ...
... ...
... ...
... ...
... ...
... ...
... ...
... ...
... ...
... ...
... ...
... ...
... ...
... ...
... ...
... ...
... ...
... ...
... ...

pakai tudung dengan baju kurung ala-ala Aida (juara Gadis Melayu musim pertama) gitu.. takmau dah dedah aurat. What do u thing Ayob?

Ayob : #$5@&* !!! Astagfirullah... ... ..(Ingat taubat betoi-betoi)


14 si cute memberi komen:

cheqna said...

salam
hahahaha
amik ko....
ingat taubat betul2...=)
salam kenal n ziarah

mama_iris said...

hahahaah......sungguh2 dia nak jadi muslimah solehah.......sian diaaaa....ahahahahaha....

mamamiera said...

baguihla ade niat nk bertobat dia tuh..

atty's said...

tersenyum2 kty baca entry nie hah ..ekekeke

Ena said...

agaknye.. Ayu tu ingat dier dah bebetul pompuan kot ta.. dah terlupa asal usul dier agaknye.. tu yg nak berukar bertudung pulak..
cerita tu serious tapi ending cam kelakar pulak kan!>. heheh ada2 aje la..

momguess said...

hahahahahah
semak betul si ayu niefulas

Sidratul Muntaha said...

hampeh!!
sengal ler itu bapukkss!

~Siti Hajar~ said...

tumpang gelak jap...hahahaha

hampeh!!

lily azliyana @ mama zara said...

hihihi..lawak giler citer ni..terang sket bijik mate pas baca..=p

Damia Aleesya & Damia Ayunie said...

laaaa...ingatkan ayu mana tadi..dah cuak...mentang2 nama sama..ekekek

e.l.i.z.@ said...

hahahahampeh!! igt kan nk bertobat jadi Hamdan balik..sekali nk jadi bertambah Ayu la pulakkkkk

mamalieyna said...

hahaha...lawak tul! ingat serius ler citer ni tadi, elok time tgh tgk citer spongebob tu, rasa dah citer lwk...hahaha...gumbira hatiku! lalala.. =P

Mimie Fazira said...

huhuhu hahahaha ... lawak sungguh acik ita oiiii ...

kakpah said...

kesian ayu. masih keliru identiti..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

SAYANG KAMOO