kawan² ku... jom follow!!! i folloooooooooooooooowwww!!

SAYANG KAMOO

iklan...

About This Blog

kepada pengintip² @ stalker² yang nak melawat blog aku stakat nak carik bahan GADUH, & BAHAN UMPATAN KORANG ADALAH DILARANG MEMBACA BLOG AKU!!!
AKU TAKKAN HALALKAN SETIAP PERKATAAN YANG KORANG AMEK & SAMPAIKAN KAT ORANG LAIN YANG ADA KAT DALAM BLOG AKU NI..
PESANAN INI ADALAH UNTUK ORANG YANG BERNIAT JAHAT TERHADAP AKU, MAHUPUN AHLI KELUARGANYA, KAWAN²NYA & BOS NYA.. TIDAK KETINGGALAN JUGA ORANG KAMPUNGNYA..

Friday, July 16, 2010

ikan patin masak tempoyak.. jemput makan...

ari selasa lepas, n3 lapok ni ita kan mc... demam urat... tap, gigh jugek la ita masak ikan patin yang da ade kat dalam esbok tu... sekor je pon... takde la besar mane pon... pjg nyer lebih kurang 30cm je...
rasanyer??? hhmm.. no komen la... 1st time ita masak tempoyak... mungkin kureng sket kot... sebabnyer ita ikut resepi pure... yg tak pakai bawang bagai....
cume tumbuk cili padi & kunyit... pastu masuk dalam periuk... tambah air, asam keping letak atas dapur... mendidih je masukkan ikan, garam & daun kesum... sebenarnyer kene letak bunge kantan... tp, oleh kerana stok bunge kantan kat kedai tu takde, letak daun kesum je la...
layan je la gambor...
snap terus dari dalam periuk...

itu adalah kepalanyer...


jgn gadoh² ye... sume dapat tgk.. ahahhahaah.... :Þ

18 si cute memberi komen:

Fieza79 said...

terer je msk memasak tu kan...mesti sedap ni..

Bai said...

yum yum! sedap!! tang kepala paling sedap!

Damia Aleesya & Damia Ayunie said...

huhu..tak makan ikan patin..sebab hanyir..tapi kalau pandai masak tak hanyir kan

Nana said...

adoi...tahan je ni huwa..kijamm..kijamm kita pose ni

Kaseh NazLieza said...

erm..dapnyer..biler la leh merasa ni..

kak ina mail said...

akak suka ikan patin masak tempoyak ni.kalau kat luar makan, mesti ambik kuah cam ni.tak letak bawang tu memang resepi asli.mabeles

[-suziey-] said...

waaaaa lazat...perutku menyanyi riang mau ikan patin tempoyak itu:p

ct fad said...

yummy sedapnyer tempoyak..tapi ikan patin tu loya ler nak makan..sedap ker ikann tu..

ita cutevirus said...

fieza,
nak cakap sedap, kang cam masuk bakul plak kan... tp, hubby suke je...

ita cutevirus said...

bai,
tak elok makan kepala... nanti otak slow (kate org dulu²).. ahahahhahah...

ita cutevirus said...

ayu,
ita pon 1st time masak patin... kalo tak pandai masak memang hanyir... tp, alhamdulillah ita masak takde plak hanyir..

ita cutevirus said...

kak ina,
ita tau resepi ni pon sebab carik kat tenet... kalo tak memang tak tau...

ita cutevirus said...

suziey,
waaaa... hati ku menyanyi riang menyaji matamu dengan gambar ikan patin tempoyak itu..

ita cutevirus said...

ct fad,
sedap... tp, lain tekak lain selera kan...

mamalieyna said...

ooo masak tempoyak letak bunga kantan eh..hehe..nmpk sgt tak pernah masak..l0l..hehe..

ita cutevirus said...

pppssstttt.. eina, ita pon baru tau masa carik resepi ni kat tenet... huhuhuuhuh....

mama_umar_maryam said...

pehhh..lemak2 ikan ni mmg sedappp

Ena said...

ikan rajin la ita nak cuba tu kan..
ena kalau bab ikan patin or ikan2 sungai nie ena slow sikit nak cuba.. huhu.. ntahhh!! tak tau la naper.. selera pun tak la sangat pada ikan2 sungai nie.. melainkan yg msaak tu memg tak rasa langsung kesungaian tu..

kesimpulannya ena tak pernah cuba lagi masak sendiri ikan patin dan yg sewaktu dengannya kat umah.. ;P

So, tahniah buat ita.. ;D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

SAYANG KAMOO