kawan² ku... jom follow!!! i folloooooooooooooooowwww!!

SAYANG KAMOO

iklan...

About This Blog

kepada pengintip² @ stalker² yang nak melawat blog aku stakat nak carik bahan GADUH, & BAHAN UMPATAN KORANG ADALAH DILARANG MEMBACA BLOG AKU!!!
AKU TAKKAN HALALKAN SETIAP PERKATAAN YANG KORANG AMEK & SAMPAIKAN KAT ORANG LAIN YANG ADA KAT DALAM BLOG AKU NI..
PESANAN INI ADALAH UNTUK ORANG YANG BERNIAT JAHAT TERHADAP AKU, MAHUPUN AHLI KELUARGANYA, KAWAN²NYA & BOS NYA.. TIDAK KETINGGALAN JUGA ORANG KAMPUNGNYA..

Monday, May 16, 2011

aku tau…. tapi itu….

aku tau aku  tak sekaya kau

aku tau gaji aku tak setinggi gaji kau

aku tau suami aku tak sehebat suami kau

aku tau rumah aku tak secantik rumah kau

aku tau anak² aku tak secerdik anak² kau…

tapi itu…

tak bermakna kau boleh memperlekehkan aku

tak bermakna kau boleh mempersendakan suami aku

tak bermakna kau boleh mengherdik anak² aku…

kau tak berhak… KAU TAK BERHAK!!!!

 

kakak, kan mak dah cakap, jangan.. kenapa kakak buat?” marah mak kepada anaknya…

“kakak cume nak kawan dengan diorang je mak..” jawab anaknya dengan jujur

kakak, kakak kene sedar… diorang kaya kakak.. banyak duit… kita???” soal emak dgn nada sebak..

kita tak banyak duit..” suara anak sudah mula tenggelam timbul

rumah diorang cantik tak?”

cantik…”

rumah kita??” berjurai air mata si emak..

buruk” saat ini emak dan anak sudah mula menangis…

diorang ada kereta kakak.. kereta diorang besar… kita ada kereta tak??

takda..”

kalau kakak sayangkan emak, tolong lah kakak… jangan la kawan dengan diorang… mak diorang tak suka kakak… kita orang miskin, rumah kite kecil,, rumah kita buruk, kita tak da kereta… kakak dah tak sayangkan mak ke??”

kita sayang emak… tapi, kita nak kawan dgn diorang..”

kalau betul kakak nak kawan dengan diorang, kakak blaja pandai².. bile kakak dah besar, kakak keje bagus².. simpan duit banyak².. beli rumah & kereta yang besar dan cantik.. tunjuk kat diorang yang kakak pun boleh kaya macam diorang… boleh tak?

boleh mak.. insya Allah…”

 

teringat n3 terharu ayu. ita rasa sangat touching.. cite kat atas adalah pengalaman seseorang yang ita kenal…

kadang² ita terfikir… kenapa mesti ada antara 2 darjat? walaupun dalam keluarga… mesti terjadi benda ni… si adik yang hidup susah sentiasa menjadi bahan sindiran oleh kakak @ abang yang hidup senang.. malah anak² si adik turut menjadi mangsa.. menjadi mangsa buli oleh sepupu²nya…. paling sedih sekali, mak & ayahnyer pon turut memperlekehkan kehidupan anaknya yang serba kekurangan…

kesian kan?

4 si cute memberi komen:

Sidratul Muntaha said...

Allah takkan bebani kita dgn beban yg kita tak boleh kita tanggung.
insyaa Allah, kawan ita tu Allah senantiasa barkah hidupnya bukan dengan harta tapi dengan keredhaan dan kasih sayang Allah dan lebih bahagia dari org yg hina dia di dunia dan akhirat.
tapi kita yg dah nampka dan tahu,jadilah kawan yg paling baik di dunia dan akhirat.
klu tak mampu membantu dari segi material,doakan dia selalu.
doa seorang ibu untuk ibu yg lain lebih mujarab dari doa org lain.

ita cutevirus said...

ayu,
tau takpe ayu.. kalo parents sendiri mcm tu, camne nasib anak??
serius aku sedih dgn kejadian ni ayu...
sangat² sedih...

Sidratul Muntaha said...

itu namanya Allah nak duga.
ko thu ita,aku dulu lagilah pernh gduh dgn parents aku.
lebih kurang mcm cerita kwn ko ini..
tpi lagi teruk beb rasanya...
tpi Allah itu kan maha penyayang.
ko tahu tak,betapa besarnya rezeki Allah nak bgi kawan ko tu.
dia tak thu tpi aku yg pernh alaminya....
selepas itu,aku jdi org yg lebih mudah menerima.
ita,kita tak pernh thu ape yg DIA takdirkan untuk kita..
tpi kita tetap kena usaha.
tpi usaha itu menemui jln buntu.
cuba lagi dan lagi hingga hujung nyawa.
ko tahu betapa dalamnya keimanan kita pada DIA sesudah itu.
buat kawan ko jugak...
sabar itu sebesar - besar kekuatan hidup.
bila dia tak tahan..
menangislah.
tangisan itu,penanda betapa kita masih taat pada Allah.

lov_note said...

T_T sedeh, lov pn my sedang mengalaminye skrg ni..

berkat doa n sokongan dari suami n tgok telatah ank, tros padamkn je perasaan sedeh tu..

tekad utk bgun smula..semoga mdpt keredhaan Illahi hndknye..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

SAYANG KAMOO