kawan² ku... jom follow!!! i folloooooooooooooooowwww!!

SAYANG KAMOO

iklan...

About This Blog

kepada pengintip² @ stalker² yang nak melawat blog aku stakat nak carik bahan GADUH, & BAHAN UMPATAN KORANG ADALAH DILARANG MEMBACA BLOG AKU!!!
AKU TAKKAN HALALKAN SETIAP PERKATAAN YANG KORANG AMEK & SAMPAIKAN KAT ORANG LAIN YANG ADA KAT DALAM BLOG AKU NI..
PESANAN INI ADALAH UNTUK ORANG YANG BERNIAT JAHAT TERHADAP AKU, MAHUPUN AHLI KELUARGANYA, KAWAN²NYA & BOS NYA.. TIDAK KETINGGALAN JUGA ORANG KAMPUNGNYA..

Thursday, September 23, 2010

hari terakhir....

hhhuhuuhuh... tajuk tak hengat.. kehkehkeh...

tapi, sebelum ita teruskan cite yang berkaitan dengan tajuk, ita nak mintak maaf kepada semua rakam blog ita... ala... kisah semalam.. ehehhehehe...
saje je kan bikin gempak.... kakak ita la yg punyer idea.. ahahhahahah...

ari ni merupakan hri terakhir ita ganti puasa.. insya Allah kalo diizinkan Allah.....

dalam n3 lepas, ita ada coretkan pasal puasa ganti dan puasa 6... hari ni hari ke 14 dalam bulan Syawal... dah setengah bulan.. insya Allah, kalo takde halangan, ita akan teruskan dengan puasa 6 pulak... itupun kalo sempat...

kalau boleh nak puasa 6 skali... sebabnya kat bawah ni :- (dipetik dari blog UZAR)

berdasarkan hadith Nabi SAW

من صام رمضان ثم أتبعه ستاً من شوال فكأنما صام الدهر

Ertinya: "Barangsiapa telah berpuasa Ramadan kemudian diikuti dengan 6 hari dari dari Syawwal (puasa) maka ia adalah seperti (pahala) puasa ad-Dahr (setahun)" (Riwayat Al-Bukhari, no 6502)
tapi, ikut kemampuan kita... betul tak?? tapi rasanya elok la dahulukan yang wajb...
tapikan banyak nau TAPI ita neh.. kurang manis la kalo ada orang jemput kite pegi jamuan raya tapi kita menolak... dengan alasan puasa 6... lain la kalo kite cakap puasa ganti... dah terang2 puasa ganti tu wajib.. kalo kite bagi alasan puasa 6, mungkin tuan rumah tu akan rasa kecik ati kat kite.. huhuuhuhuh... suke tau ita ni buat speku..

kalo ita, buat muke tak malu... orang jemput gi jamuan raya, ita cakap je ita puasa.. pastu mintak tapau.. ahahhahahahahah,... tak senonoh ye kengkawan.. jangan ditiru perangai ita yang tak senonoh ni.. jangan kasi malu kampeni... ahahahahahha.
ok la ye.. sambung nanti... babai...

5 si cute memberi komen:

eMMe said...

ohhh gitu ye ita, me baru tau...makaseh info yg berguna ini..selamat berpuasa! ganti/enam.

Ena said...

ena tinggal banyak hari pulak tahun nie.. so, tak tau la sempat ke idak la nak buat puasa sunat tu nanti.. skrg tengah gigih ganti.. harap2 berjaya la..

Fieza79 said...

owhh mcm tu jawapan yg harus di bagi..tak tau...ramai yg taktau..

ana said...

wah cepatnya dh ganti puasa...nan blm mula lg pun, sib baik 6 hari je tggl.

Yan said...

Salam ita,

akak selalunya posa ni sama2 anak. Pasal sekolah dia wajibkan posa 6..INSYALLAH nnt buat..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

SAYANG KAMOO