kawan² ku... jom follow!!! i folloooooooooooooooowwww!!

SAYANG KAMOO

iklan...

About This Blog

kepada pengintip² @ stalker² yang nak melawat blog aku stakat nak carik bahan GADUH, & BAHAN UMPATAN KORANG ADALAH DILARANG MEMBACA BLOG AKU!!!
AKU TAKKAN HALALKAN SETIAP PERKATAAN YANG KORANG AMEK & SAMPAIKAN KAT ORANG LAIN YANG ADA KAT DALAM BLOG AKU NI..
PESANAN INI ADALAH UNTUK ORANG YANG BERNIAT JAHAT TERHADAP AKU, MAHUPUN AHLI KELUARGANYA, KAWAN²NYA & BOS NYA.. TIDAK KETINGGALAN JUGA ORANG KAMPUNGNYA..

Wednesday, March 16, 2011

Adakah Anak Kita Tahu, Kenapa Mereka Perlu Pergi ke Sekolah?

menarik..sangat menarik.. ita terbaca n3 ummu solihin
bagus jugak n3 tu...
meh ita petik sikit ulasan ummu solihin


Anak-anak kita perlu tahu SEBAB SEBENAR, mengapa mereka perlu pergi ke sekolah. Seandainya mereka tidak tahu perkara yang sebenar, maka akan timbullah, jawapan-jawapan seperti ini. Semua jawapan di atas bukanlah sebab sebenar mengapa anak kita perlu ke sekolah. Dan semua alasan-alasan seumpama ini, tidak akan menimbulkan keseronokan kepada anak-anak kita, mengapa mereka perlu terus bersekolah dan mengapa mereka perlu terus belajar.
Sekiranya mereka tahu sebab sebenar, mengapa mereka perlu ke sekolah, mengapa mereka kena belajar, mengapa mereka perlu menuntut ilmu..Apakah ganjaran yang akan mereka perolehi jika mereka pergi ke sekolah..InsyaAllah, semangat mereka akan berkobar-kobar untuk ke sekolah. Mereka akan suka dan seronok untuk belajar. Bukan sahaja di sekolah, tetapi di mana-mana sahaja. Mereka akan terus belajar dan belajar, sampai ke akhir hayat mereka. Kerana mereka menghargai nilai ilmu. Kerana mereka tahu ganjaran untuk orang yang bersusah payah menuntut ilmu.
Namun persoalannya,
Apakah sebab sebenar anak kita perlu ke sekolah?
Dan apakah ganjaran yang akan mereka dapat sekiranya mereka pergi ke sekolah?
Saya buka soalan ini kepada sahabat-sahabat. Mari kita berkongsi ilmu dan pendapat tentang topik ini. Tinggalkan komen bernas anda di bahagian komen, samada di blog atau di FB. Jawapan sahabat-sahabat  sangat membantu ibubapa yang lain. Mari kita sama-sama muhasabah diri untuk menjadi ibubapa yang dikehendaki oleh Allah swt.

adakah izzah tau sebab sebenar die kenapa die kene pegi skolah???

p/s: auto publish

0 si cute memberi komen:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

SAYANG KAMOO